La primera semana - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Ilse - WaarBenJij.nu La primera semana - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Ilse - WaarBenJij.nu

La primera semana

Door: ilsenaarzuidamerika

Blijf op de hoogte en volg Ilse

07 Oktober 2010 | Argentinië, Buenos Aires

De eerste week in Argentinië is alweer voorbij! Ik had ook al heel snel het gevoel dat ik er langer was, een goed teken denk ik!
Maandag begon de eerste spaanse les, ik hoefde geen toets te doen want ik had toch niveau 0,0. We zijn gestart met een groep van 4 studenten, 3 meiden en 1 jongen. Twee beginners en twee die al een aardig woordje spaans konden praten. Eerst moesten we ons voorstellen en daarna leerden we de standaardzinnen als hoe gaat het met je; waar kom je vandaan, wat doe je voor werk of studie etc.? In de loop van de week komen hier steeds meer (werk)woorden bij en begrijp je steeds meer woorden als je ze hoort in een gesprek. Maar iedereen praat heel supersnel, dus echt volgen lukt (nog) niet!



Ik heb de eerste week verder goed benut en meteen veel toeristische dingen gedaan voor zover het weer dat toeliet. Dinsdag kregen we nog wat algemene info te horen op de taalschool en zijn hebben we nog even een stukje in de wijk gelopen. De taalschool en´mijn huis´liggen in Belgrano, een goede wijk in het noorden van Buenos Aires. Het is niet heel dichtbij het centrum, maar wel een fijne wijk om in te wonen. De meeste appartementen hebben een bewaker die de deur voor je opendoet.

Dinsdag heeft het trouwens keihard geregend de hele dag, dus ik heb maar meteen paraplu gekocht, een behoorlijke desillusie!

Woensdag ben ik na de lessen met de subte (metro) naar de naastgelegen wijk Palermo geweest, hier hebben we rondgelopen door o.a. door wat parken en zijn we naar het Evita Museum geweest. De parken waren mooi, maar er bloeit nog niet zoveel en het was koud dus niet echt weer om lekker in het park te zitten. Donderdag ben ik met Carlijn naar Recoleta geweest, ook een leuke wijk. Cementerio Recoleta is hier heel beroemd, vanwege de familiegraftombe van Evita. Het is echt enorm groot en indrukwekkend, maar tegelijkertijd ook heel apart om daar te lopen en foto´s te maken. Verder hebben we nog wat rondgelopen en gelunched. We lunchen hier vaak rond half 3, dan is het niet zo´n groot verschil met het avondeten. Dit is bij mijn gastgezin vaak tussen 21.00u en 21.30 uur, erg laat dus! Dit was en is nog behoorlijk wennen voor mij. Het eten hier in het algemeen is erg vet of heel zoet of allebei. Op elke hoek van de straat verkopen ze zoete dingen. Het eten bij het gastgezin is wel lekker tot nu toe gelukkig!

Vrijdag hadden we na onze spaanse les nog een tangoles. Dit was erg leuk! Daarna hebben we plannen voor het weekend gemaakt. ´s Avonds zijn we nog wat gaan drinken in Palermo, erg leuk en gezellig! Het is wel lastig om iets te plannen voor ´s avonds omdat je zo laat eet en ´s ochtends beginnen de lessen weer om 09.00 uur! Het was vaak eten, evt. nog wat huiswerk afmaken want dat hoort er ook bij en dan naar bed.

Zaterdag ben ik met Carlijn en Marianna naar Tigre geweest. Marianna zat t/m donderdag bij ons in de groep maar ze heeft een hoger niveau dan ons dus inmiddels heeft ze een nieuwe groep. Tigre is een stadje vlakbij Buenos Aires, we waren er binnen een uur met de trein. Het openbaar vervoer hier is erg goedkoop, zeker in vergelijking met Nederland. Een retourtje Tigre kost 2,20 pesos, nog geen 50 eurocent. Het was zo´n 23 graden en dus erg lekker weer. Er was een markt en we hebben een boottochtje gemaakt over de delta´s. Onderweg zijn we nog uitgestapt bij een eilandje waar we hebben rondgelopen en wat gegeten. Het was een heel relaxed dagje!

Zondag ben ik met Carlijn naar het centrum geweest, wederom hebben we veel gelopen en veel gezien. We zijn begonnen bij Plaza del Mayo en Casa Rosada, ook wel the pink house genoemd (beroemd door de speech van Peron) en geëindigd bij de Obelisk, een belangrijk monument van Buenos Aires. Hierna zijn we naar doorgelopen San Telmo, in de weekenden zijn er overal veel markten en deze zou erg leuk zijn. We waren er aan de late kant maar het was wel leuk en nog heel druk. Het was in 1 lange straat, maar die was wel helemaal gevuld. Op een gegeven moment liepen we, net als vele anderen, midden op de straat en toen hoorde ik iemand iets onduidelijks schreeuwen maar ik verstond het natuurlijk niet. Tijd om er over na te denken had ik niet, het volgende moment reed een er (lompe!) man met een kar over mijn voet. Auw, het was 24 graden dus ik liep op slippers! Gelukkig viel de pijn mee en had ik er de volgende ochtend geen last meer van.



Inmiddels is de 2e week ook alweer bijna voorbij. Het plaatsen van dit reisverslag duurde iets langer gepland. De spaanse lessen zijn nog steeds heel leuk en het wordt steeds wat moeilijker en het huiswerk wordt meer. Er zijn deze week 10 of meer studenten gestart, erg leuk! De meesten komen uit Europa, veel Nederlandse meiden ook. In mijn groep zijn er 2 studenten bijgekomen, dus zijn we met vijf. Je hebt elke dag 2 verschillende profesora´s. Wat lastig is, is dat we geen engels meer mogen praten sinds deze week. Heel irritant, als je niet weet wat de vertaling in het spaans is. Verder heb ik nog steeds dat ik per ongeluk franse woorden ertussen door gooi. Denk aan - tres bien - ("drie goed" in het spaans ;)) in plaats van - muy bien -... Deze week ben ik begonnen met wat dingen uit te zoeken voor mijn verdere reis. Best lastig nog, omdat 6 weken niet zo lang is met de grote afstanden hier. Verder is het eindelijk gelukt om een Argentijnse simkaart te halen, erg fijn zodat ik hier niet met mijn Nederlandse nummer hoef te smsen en bellen.



Woensdag hebben we een bustrip geregeld voor het komende weekend. We zijn maandag vrij, dus een lang weekend. We gaan naar Cordoba, we vertrekken op vrijdagavond met de bus en komen dan maandagochtend weer terug. Ben erg benieuwd naar de busreis, het duurt ongeveer 10 uur, aangezien er nog vele busreizen zullen volgen. Gisteravond (woensdag) zijn we met een groep van 10 naar een Latin Bar geweest, waar een live band salsa/latin muziek speelde. Het was een gezellige avond!

De volgende keer vertel ik over Corboba en zijn mijn reisplannen hopelijk concreet! Ik ben nu al op de helft van mijn tijd in Buenos Aires, de tijd vliegt echt voorbij!



Heel erg bedankt weer voor alle berichtjes!! Blijft leuk om van jullie te horen dus vooral blijven doen!



Chau! Ilse

  • 07 Oktober 2010 - 20:59

    Angelique:

    Ik ben jaloers, het klinkt allemaal erg leuk!!

  • 08 Oktober 2010 - 06:17

    Elvira:

    Hey Ils, wat leuk om te lezen! Klinkt echt super. Veel plezier ook in Corboba.


  • 08 Oktober 2010 - 08:24

    Wen:

    Klinkt allemaal erg leuk zeg:)blijf vooral lekker genieten!!
    liefs

  • 08 Oktober 2010 - 12:48

    Eline:

    Kijk, zulke verslagen daar kunnen we wat mee! Leest lekker weg en ik word helemaal enthousiast :).
    Geniet nog! xx

  • 09 Oktober 2010 - 11:45

    Jolanda:

    Ilse,

    Leuk reisverhaal. Zo te lezen heb je het erg naar je zin. Fijn! Geniet er nog lekker van.
    En ik ben benieuwd naar je volgende reisverhaal.

    X Jo

  • 11 Oktober 2010 - 11:14

    Rianne:

    Heej Ilse,
    Wat een uitgebreid verslag! Erg leuk om te lezen :) Ik heb er al helemaal zin in. De Spaanse lessen klinken alleen wel heftig :( Ik hoop dat jullie trip naar Cordoba leuk was. Tot snel! Xx

  • 13 Oktober 2010 - 09:33

    Hendrina Van Blaader:

    Lieve Ilse, wat geweldig om je verhalen te lezen. Het klinkt echt super, ben wel een beetje jaloers hoor. Heb ook een cursus spaans gevolgd, maar dat is toch wel minder leuk dan wanneer je het meteen kunt toepassen! Heel veel plezier nog. liefs van Maarten, Hendrina en Tessa

  • 13 Oktober 2010 - 13:33

    Anja:

    Heeee Ilse!

    Had nog niet gereageerd op dit verslag, maar het uiteraard wel meteen gelezen toen ik zag dat het online was. Je klinkt enthousiast over je tijd daar!!
    Ik mis wel de foto's. Die zeggen immers meer dan 1000 woorden ofzo. Dus kom maar op!

    Liefs, Anja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Spaans leren en vrijwilligerswerk in Zuid-Amerika

Recente Reisverslagen:

03 November 2010

Van Buenos Aires naar Salta

21 Oktober 2010

Cordoba en Colonia

07 Oktober 2010

La primera semana

26 September 2010

Veilig geland!

24 September 2010

Nog 1 nachtje slapen
Ilse

Actief sinds 17 Aug. 2010
Verslag gelezen: 319
Totaal aantal bezoekers 11570

Voorgaande reizen:

25 September 2010 - 29 Januari 2011

Spaans leren en vrijwilligerswerk in Zuid-Amerika

Landen bezocht: